2011/05/03

Нокаут


Монохромен ден. И толкова непредразполагащ.

Нито към епистоларни занимания, нито към срещи с приятели. Умората от работно-изпитната мелница подейства порядъчно изцеждащо. Сигурно затова не искам минорните партитури на дъжда днес, който ме изкушава със сън и нищоправене.

Чак да те заболи за убито по толкова безсмислен начин време. Убийство, подсладено от кана с кафе и разпилени приятности. Откраднати минути с друга книжка, докато купът дипломни материали заплашително се поклаща.

Лодката на ентусиазма ми вчера се разклати от демотивиращия удар на натиска. Пиши, та пиши! Минимум шестдесет листа до края на май. И преработвани безкрайно много пъти уводи, разчекнати върху петлистна уордова площ.

Как се пише научен труд без научна терминология? Педантичната ръка на ръководителката заличи всички сложнодумия и назидателно размаха пръст. Почти съдбовен мах, след който се чу тъпия пукот от смачкан в зародиш летеж. Нокаут.

Прекалено трудносмилаемо било за бъдещата журналистическа гилдия. Същата, която носи тупирани коси, изкуствени нокти, смуче с настървение цигарите и те гледа с обиграна наглост. Сигурно.

Дали знаят какво въобще търсят в тоя факултет?

А как ли сме изглеждали ние преди четири години? Боже мой.

Телевизорът работи просто за присъствие. Колкото да приспи кацналия върху му котак. Зъбливото гадинче, което скоро навърши три лазарника, сънено мърда с мустаци. Не е пораснал и сантиметър. Джуджавата му черно-бяла одеждичка е просната като ковьорче в негав мързел.

Да му имам проблемите.



Сълзите на дъжда изсъхнаха по ръждясалия парапет на терасата. Останала е само минорна сивомокрост, в която след малко ще изляза. Дали да не си позволя още една доза лудост?

Локвите изкушават боси стъпала. :)

снимка: личен архив

10 коментара to “Нокаут”

  • 3 май 2011 г., 12:39

    Боже! Колко много ми харесва да те чета, макар и понякога "тихо" :)

    пп- ако имаш проблем с писането на нАучен труд, давай насам. Терминологията извира от мен като сленгов водопад с капчици жаргон:)))

    delete
  • 3 май 2011 г., 12:43
    Хриси says:

    Идиотова, благодарности, че се отбиваш, макар и безшумно :))

    Не, не. Мисленето отсам художеството не ми е проблем. Проблем е, че ми забраняват да сложнодумнича. :)

    delete
  • 3 май 2011 г., 13:09
    Nadinka says:

    :*

    пиши по-често, нищо, че ние не шумим много!

    delete
  • 3 май 2011 г., 13:23

    Ужасно е, когато забраняват думи под каквато и да е форма!

    delete
  • 3 май 2011 г., 16:27
    Хриси says:

    @ Надинка :*
    [стараем се!] :)

    @ Идиотова, интересното е, че докато на мен ми ги забранява, на други им ги изисква... :)

    delete
  • 3 май 2011 г., 23:06
    ivo_isa says:

    Ако това, което си написала е сложнодумничене, май ми харесва:-)
    А колкото до дипломната работа (ако за това става дума), то обемът не определя стойността. Най-много да намали плътността до хомеопатични стойности. Което пък затруднява откриването на същността.
    Аз бих предпочел стегнато изложение на достъпен език, без излишни многословия.

    delete
  • 3 май 2011 г., 23:44
    Хриси says:

    Иво, нямам афинитет към прекалена употреба на помпозно звучащи словеса.
    На достъпен език било скучно и звучало като есе от кандидатстудентски изпит. Моят словоизказ също не ставал, било твърде литературно. А сега проблемът бил, че научната разработка можела да мине и без да вмъквам думички като "иманентна", "компендиум" и "пейоративен", колкото и нарядко да ги употребявам. Щото щяла да се затрудни перцепцията, пардон, възприемането им :)

    Та малко е трудничко да угодиш на нечии представи за жанровата визия или изразните средства на дипломната разработка... :)))

    delete
  • 4 май 2011 г., 11:54
    ivo_isa says:

    Представям ти моя компендиум(моето кратко изложение) по въпроса:
    Общо взето и аз не си падам много по чуждите и купешки изрази... Все пак съм физик бивш даскал, и отношението ми към тях е иманентно(присъщо ми е, идва ми отвътре) пейоративно(отрицателно). Целта на всяко писмено изложение е да предаде визията (погледа върху, виждането)и мислите относно даден обект или идея, а не да покаже интелектуалната разлика между пишещия и читателите.

    delete
  • 4 май 2011 г., 16:25
    Valkocompany says:

    Ако е само текст,записвай го на Notepad-а. По - лесно е. А и Microsoft Office 2007 год. е станал толкова бавен,че дори вбесява.

    delete
  • 4 май 2011 г., 21:42
    Хриси says:

    @ Иве, съгласна съм за интелектуалната разлика. По-неприятното е, че всеки следващ път претенциите се различават от предварително установеното. Досад!

    @ Вал, аз съм си с Уорд 2003 и нямам оплаквания - засега. Падам си обаче перфекционист, не ползвам програми за редактиране на текстове и досадата ми идва не от необходимостта да се занимавам с такива [това ми е работата], колкото от факта, че ми се оказва натиск. Най-мразим да се икономисва време за сметка на качеството...

    delete
Предоставено от Blogger.
 

Епистoларности Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger