2009/07/08

Експертен балък без ръководни функции



Интервюто по последното кандидатстване не даде резултат.
23-те пришки на краката ми оздравяха, но покани за нови интервюта така и все още няма. Въпреки, че настойчиво продължих да пращам документи. Гордо мога да заявя, че вече съм рекордьор - с подадени цеееели 122 CV-та. И в отговор - ни знак, ни кльомба.
Вече почнах да се питам дали на мен нещо ми има, или системата има твърде ситна цедка. Кой знае пък, от толкова често кандидатстване, може вече да съм се превърнала в спам. В заплаха за служебните пощи.
С две висши и куп дарби, или нямам нужната квалификация, или май съм твърде квалифицирана. А по-вероятно е самите работодатели да страдат от такива липси, като гледам с какви бисери са нацвъкали всеки сектор.
Дали jobs.bg нямат редактор, или ситната цедка нещо е повредена, но попаднах на такива бисери, че ми се издълбаха бръчки от смях. Трябва да заведа дело за нанесени хилежни щети, за да има кой да ми плати ботокса. Но срещу кого?

Бизнес администратор в офис на фирмата. „Работа е уморителна и приятна, работи се с компютър - изискават се умения и интелегентност., интернет, ел.поща, подреждане на документи, разговори по телефона.”
Ха сега, де. Хем приятна, хем уморителна... или май не беше в този порядък. ИнтелЕгентност не ми липсва, струва ми се. То има доста видoве разговори по телефона, но пък понеже не е уточнено, за мен остава въображението да си представям какви точно ще да са. Още повече, че работата „е подходяща за студенки”, ако и да не се сещам с каква температура трябва да се явя на работа. Сигурно е само, че ще ми я вдигат. За подробности трябва да посетя техния саИт. Това звучи тъй гордо, ама на мен ми се отщя да гледам какво има там. Ще ме прощават.

Музикална компания търси импресарио. „...работи и развива деиност в музикално артистично и развлекателен шоу бизнес.”
Очевидно не съм знаела, че да работиш и да развиваш деИност са две различни неща. Освен това езиците са с „пидимство”. Е, аз имам три – анатомичния си, родния и английски. Но не желая нито да работя, нито да развивам деИности с тях. Мерси.

Водещ производител на интерьорни врати... „...търси да назначи монтажист... с предимство са работещите в тази света....моля да посочват референДния номер на обявата....”
Не съм монтажист и не работя в тази сВеТа, но не бях и чувала за такива врати. Нито за референДен номер. С удоволствие бих споделила с тях обаче как, къде, кога (и дали) се поставя ер малък (ь) в изречението.

Продавач. „Търся човек за работа с копирна машина, рязане и сгъване на чертижи, разпечатка и размножаване на чертежи.
Работното време е от 10:00 до 17:00, събота и неделя се почива.
Моля да се обаждат сериозни хора, за постоянна работа.
За предпочитане е хора работили с копирни машини (работата не е подходяща за учащи), понякога когато има работа се остава и след работа.
Основната работа е продажбата на щанда, чертежи идват много рядко в месеца веднъж или на 2-3 месеца веднъж. ТРЯБВА МИ ОТГОВОРЕН ЧОВЕК!!!
Заплатата е 400 лв.”

Така многоповторително са го обяснили, че не ми стана ясно какви продажби ще се извършват на този щанд. Затова пък явно си пролича, че имат нужда някой да им сгъва чертИжите, които пристигат толкова рядко, че ще е късмет ако въобще пристигнат. Мааалко са послъгали и за възнаграждението. Вероятно и заплатата от 400лв ще пристига по веднъж на 2-3 месеца.
Е, сериозен човек съм (няма нужда да ме овикват с толкова ГОЛЕЕЕЕЕМИ букви), но пък не съм идиот. Адиос.

Готвач студена кухня. Изискване: „Работа със сервитьори на свободна консумация, задължителен стаж минимум 3 години.”
За експертен персонал без ръководни функции. Няма да ръководя свободното изяждане на сервитьори, но трябва за три години (минимум!!!) да имам експертни познания как се дъвчат такива и с какво се дегустират. Е, нямам. И това не е за мен.


След толкова малоумия се чувствам съвсем наред с главата. Недоумявам обаче защо повечето обяви са вписани като „поверителни”. Явно теорията на конспирацията принуждава към максимална редукция. Толкова максимална, че в някои обяви има само по едно изречение, което нищо не ти говори.
Претендиращи за напредничавост обяви, и в същото време преливащи от неграмотност и дебилизъм. Идеалните условия за възникване на негативно-обвинително-упрекваща реакция по веригата работодател-служител. Капани за балъци.
Иди обяснявай после, че България е добро място за работа.
Да, ако си идиот.

снимка: интернет

П.С. Благодарности на LiLi (тя знае за какво) :)

14 коментара to “Експертен балък без ръководни функции”

  • 8 юли 2009 г., 19:24
    Lili says:

    Аз ще се посмея повторно:Буахаахахахахаххахаха!
    Няма нужда от повече коментар!

    delete
  • 8 юли 2009 г., 19:28
    Хриси says:

    Мдаааа...
    Поне ако имаше бутонче за автоматичен отговор през сайта, на принципа на кандидатстването - така поне ще знаеш дали въобще някой обръща внимание на подадените документи.
    Не е за смях, но като видя неграмотно написана обява, ми става ясно, че не ми се ще да съм по-грамотна от шефа си.
    Цунки, Лилко! :*

    delete
  • 8 юли 2009 г., 19:56
    Aquawoman says:

    @Хриска, търпение му е майката, не се изнервяй и не бързай - всичко ще си дойде на мястото. Както винаги става, ще получиш каквото искаш, когато най-малко очакваш :)..

    delete
  • 8 юли 2009 г., 20:05
    Хриси says:

    О, не се ядосвам - предпочитам да се хиля :D
    Търпението също не е неограничен ресурс при мен, макар че май е по-вероятно сама да си стана шеф, отколкото да се окажа подопечна на такъв :)

    delete
  • 8 юли 2009 г., 20:11
    Lili says:

    Това с послеписа не беше нужно.Знаеш,че споделеният смях е двоен.Остава ни да се смеем...Едва ли ще тръгнем да викаме по някой,който има пари,ама не и грам образУванье.../мога и 8 грешки да допусна в една дума,ама мога и без/
    Относно работата -да ще си намериш :)
    Цунки Хриско :)

    delete
  • 8 юли 2009 г., 20:28
    Lili says:

    Тъй като съм на вълна jobs.bg само мога да добавя:
    Магазин за хр.стоки в район Кр.поляна
    търси човек за рбота;
    *подреждане,зареждане и подчистване
    на хладилници и стилажи.

    Вече започва да ми става тъжно...

    delete
  • 8 юли 2009 г., 20:29

    Хахахахаххаа...
    "„Работа със сервитьори на свободна консумация, задължителен стаж минимум 3 години.”
    Това ме доразби. Как да го разбирам? Хем си работя, хем си имам фламбиран сервитьор заедно с атрибутацията му?!:)))
    Божкеее...
    Хриси! Изобщо не се тревожи! Когато-тогава:)

    delete
  • 8 юли 2009 г., 20:38
    Хриси says:

    @Лили, някои от стремеж да не се изложат, тотално преиграват... като това "поДчистване" на "стИлажи".
    Като ги гледам, не са им нужни хора, с тази грамотност самите те са напълно подходящи да си я свършат сами :D

    @Идичке, знам ли ги... сервитьор фламбе с няко винцЕ още не съм опитвала, пък за атрибуцията му- не съм експерт, но мисля, че се слагаше без престилката и обувките :D :D

    delete
  • 9 юли 2009 г., 8:45
    Крис says:

    Бих го нарекла трагикомично. Щеше съвсем да клони към трагедия, ако не беше откровено смешно. Мен сигурно ще ме е срам да съм напълно наясно, че работодателят ми не само е неграмотен, но му липсват умения за съставяне на смислено изречение.

    Хубаво е, че гледаш от хубавата страна, Хриси. Стискам палци да намериш твоята работа!

    П.П. извън jobs.bg - тоест по другите сайтове за работа - ровиш ли? Защото ми се струва, че в джобс-а няма долна граница на това колко несериозни да са обявите и съответно работодателите....

    delete
  • 9 юли 2009 г., 11:46
    Хриси says:

    Крис, не ми остава друго, освен да гледам откъм смешната му страна :)
    За предпочитане е да го виждаш като комедия, отколкото като трагедия :)

    Jobs.bg е само малък пример. Намирала съм обяви и в Zaplata.bg, и на други места, но все пак името на един сайт не е достатъчна гаранция, че е сериозен, защото навсякъде има доволно цинични и неграмотни обяви.

    Мен са ме пращали в трета глуха - с насрочено интервю на несъществуващ адрес, което си беше откровена гавра. Представете си изумлението на хората, които попитах, и моят потрес, когато ми заявиха, че такава фирма там никога не е имало.
    Отдавна вече провеждам предварителни проучвания, преди да подам документи някъде, тъй като далеч не съм идеалист по отношение на обявите.

    Казват, че хубавите работи ставали бавно. Дано.
    Благодаря ви, момичета! :)

    delete
  • 10 юли 2009 г., 19:22
    Bla says:

    От опит го казвам: когато не търсиш, те намират.

    delete
  • 10 юли 2009 г., 21:48
    Хриси says:

    Е, предполага се, че който търси, намира :)
    И на мен се е случвало да ме намират, когато не търся (при последната ми месторабота), но резултатите не винаги са удовлетворяващи.
    Започвам да се питам дали има смисъл, обикновено винаги стената е по-дебела от главата ти, колкото и да ти се струва, че обратното е вярно.

    delete
  • 15 август 2009 г., 19:49
    kind says:

    Ще се опитам да споделя накратко своя опит по издирване на подходящ работодател. Изпадала съм няколко пъти в безработни "сесии" и всеки път така се случва, че точно на четвъртия месец си намирам майстора :) в добрия смисъл. На търсенето на работа, аз му викам кампания по подбор на работодатели, не за да съм интересна, а защото наистина вярвам в това. 90% от предложенията, които са ми били отправяни съм отхвърляла, поради това, че или работодателя поставя някакви условия и въобще не желае да преговаря, или има някакви непреодолими препятствия пред евентуалната ми удовлетвореност да работя за него. Т.е. аз съм чоека, който прави подбора. Не бих започнала работа на всяка цена, може би защото не съм изпадала в крайно тежка финансова ситуация (пари за хляб и цигари са се намирали).
    Хрис, вярвам че за теб ще се намери подходящия кандидат. Един профеионалист, пък бил той и наемник трябва да знае стойността си и да не прави компромиси с важни за него неща. Интелигентните работодатели разбират това, обаче дали пък те не се срещат само в Червената книга?

    delete
  • 15 август 2009 г., 22:17
    Хриси says:

    Kind, принципно е така - ние сме тези, които търсят, следователно са и в позиция да отказват. Разбира се, когато могат да си позволят да откажат, и ножът не е опрял до кокала :)
    За жалост днес все още за някои вакантни позиции се прилага правилото на "моя човек" - препоръчват се хора, вместо да се наемат чрез обяви и събеседвания.
    Жалко е, защото това обезсмисля самите обяви, и обезнадеждава онези, които са подали документите си с надежда за по-достойно съревнование.
    В същото време, ако сам не се презентираш добре, няма кой да те забележи, което пък внася лек оттенък на недостойно самопредлагане. За нас остава да претеглим ситуацията, и да изберем по-малкото зло, с оглед не само собствените си интереси и достойнство, но и с обстоятелствата :)
    И не... далеч не вярвам, че всички в бизнеса са достатъчно покварени, за да търсим в Червената книга онези работодатели, които съчетават в себе си качествата на добрия ръководител, който не забравя и, че е човек.
    Казват, който търси - намира. Обикновено си проличава от раз за кого не бива да работиш. Ще си проличи и за кого си струва :)

    delete
Предоставено от Blogger.
 

Епистoларности Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger